Literatūra 11 kl. 1 D.
2 skyrius
Šviečiamasis amžius
2.1. Naujos idėjos prieš gyvenimo tamsumas
Paspauskite ant paveikslėlių norėdami juos padidinti.
Tiriame
Internetiniuose šaltiniuose paieškokite medžiagos apie prancūzų rašytoją, filosofą Volterą ir parenkite pristatymą apie šį Šviečiamojo amžiaus žmogų.
Diskutuojame
„Nuo Apšvietos laikų žmogus buvo mokomas beveik aklai tikėti mokslu, bet aklas tikėjimas anksčiau ar vėliau virsta savo antipodu. XXI amžius atvėrė tuos, kurie tiki, kad skiepai žudo, kalba apie plokščią žemę ar kasdien rimtai skaito horoskopus, įsitikinę, jog juose matyti žvaigždžių keliai,“ – sako politikė, publicistė, ekonomistė Aušra Maldeikienė straipsnyje „Mokslo įtrūkiai“. Kad reikia mokėti atpažinti pseudomokslą ar manipuliacijas neva moksliniais faktais, rašo KTU docentas dr. Benas Gabrielis Urbonavičius. Perskaitykite šiuos ar kitus pasirinktus straipsnius ir pasirenkite diskutuoti, ar iš tiesų šiuolaikiniai žmonės nekritiškai vertina kaip mokslines pristatomas melagienas. Kaip atpažinti pseudomokslines teorijas, kurios neretai brukamos mums į galvas?
2.2. Šviečiamojo amžiaus literatūra
Paspauskite ant paveikslėlių norėdami juos padidinti.
Tiriame
Kodėl XVIII a. romanai tebeskaitomi XXI amžiuje? Palyginkite du pasirinktus XVIII a. romanus, pavyzdžiui, Dž. Svifto „Guliverio keliones“ ir J. V. Gėtės „Jaunojo Verterio kančias“. Rengdami atsakymą ar pristatymą, peržiūrėkite profesoriaus Leonido Donskio vaizdo įrašą, perskaitykite Giedrės Narbutaitės straipsnį „Fantastinis Jonathano Swifto pasaulis“, bibliotekoje susiraskite „Visuotinės literatūros istoriją“ (sudarė Jüri Talvet), paieškokite ir kitų šaltinių.